99 WORDS FOR VOID
di e con Iggy Lond Malmborg, Maike Lond Malmborg | drammaturgia Johan Jönson | tecnica Kalle Tikas | consulenza tecnica Taavet Jansen, Revo Koplus | coproduzione Kanuti Gildi SAAL, Baltoscandal festival, Dublin Theatre Festival, Théâtre national de Bordeaux en Aquitaine, Teaterhuset Avant Garden, NXTSTP | con il sostegno del Programma Cultura dell’Unione Europea | con il sostegno di Cultural Endowment Estonia | sostegno per la residenza Nordic-Baltic Mobility Program | in collaborazione con Inkonst
in inglese con sovratitoli in italiano
con la partecipazione del Quintetto di Ottoni della Civica Orchestra di Fiati di Milano
I nostri valori fondamentali sono in pericolo! In questa performance due cavalieri sono pronti a difenderli, ma il problema è che non sono sicuri di quali siano questi valori.
Armati di frasi fatte, slides, una chitarra elettrica e musica metal, i cavalieri cercano di assumere il loro ruolo di difensori dei valori fondamentali della retorica umanistica: l’uguaglianza tra tutti gli uomini, la libertà di parola e il teatro come il luogo più democratico del mondo.
Si viene così a creare un mondo confortevolmente claustrofobico, dove la speranza nel futuro è stata sostituita dal desiderio di una tazza di caffè preparata alla perfezione.
99 Words for Void ha come punto di partenza la contraddizione che si è creata all’interno del modello europeo, dove politiche neoliberali si uniscono alla retorica umanistica dell’uguaglianza, una contraddizione che porta a un sentimento di alienazione ideologica e perdita della propria identità.
Con il loro lavoro Iggy e Maike Lond Malmborg creano uno spazio in cui l’alienazione può crescere ed essere sperimentata.
99 Words For Void è una pugnalata capace di distruggere quel paradigma. È chiaramente, fieramente intelligente e messo in scena molto bene – Postcardsfromthegods.blogspot
A livello narrativo e linguistico la performance si situa tra finzione e realtà, un luogo scomodo e potente che permette di rivelare e riflettere sulla posizione attiva del pubblico, come spettatore e cittadino – Kultuur.info
Iggy Lond Malmborg (1987) è un attore e performer che ha base a Malmö (Svezia). Attore di formazione classica (Malmö Theatre Academy 2006-10), nei suoi lavori, da solista e in gruppo, ha sperimentato una grande varietà di stili. La riflessione artistica di Malmborg si sviluppa intorno all’uso della situazione presente della performance come modello su cui il discorso della pièce può essere applicato direttamente. Negli ultimi anni ha iniziato una collaborazione con Johannes Schmit (Berlino), sviluppando, a partire dal 2009, una serie di sei performance, per analizzare i metodi nascosti di inclusione ed esclusione che contengono gli spazi dell’arte.
[:en]h. 19.30 | Piccolo Teatro Studio| Sweden
99 WORDS FOR VOID
by and with Iggy Lond Malmborg, Maike Lond Malmborg
dramaturge Johan Jönson
technical solutions Kalle Tikas
tecnical support Taavet Jansen, Revo Koplus
co-producers: Kanuti Gildi SAAL, Baltoscandal festival, Dublin Theatre Festival, Théâtre national de Bordeaux en Aquitaine, teaterhuset Avant Garden
this project is co-produced by NXTSTP, with the support of the Culture Programme of the European Union.
supported by Cultural Endowment of Estonia
residency support Nordic-Baltic Mobility Program
in collaboration with Inkonst
thanks to Vallo Mänd, Simmu Vasar, Andres Kontus, Peeter Margus, Madis Vilgats, Kaja Kann, Pardimäe Lokaal
With the participation of the Brass Quintet of the Civic Orchestra in Milan
Our Fundamental values are under threat! In this performance, we meet two knights sent out to defend them, while their dilemma is that they are not sure what these values are.
Armed with empty phrases, slides, a guitar and metal music the knights try to get along with their role as defenders of the humanistic rhetoric’s highest values: all humans are equal, you can say whatever you like and the theatre is the most democratic place in the world. A cozily claustrophobic world begins to grow where the hope of a future utopia has been swapped for the desire of the perfectly brewed cup of coffee.
99 Words for Void takes its point of departure in the contradiction that is built into the European model, where neo-liberal politics are mixed with a humanistic rhetoric of everyone’s equal worth, a contradiction that leads to a feeling of ideological alienation and lack of identity. With their piece the Lond Malmborg duo creates an arena where this alienation is allowed to grow and be experienced.
99 Words For Void is as good a stab at destroying that paradigm. It’s clearly fiercely intelligent, and beautifully performed – Postcardsfromthegods.blogspot
In its narrative and linguistics the performance sits between fiction and reality, an uncomfortable and powerful site that enables the active position of the audience, as viewer and as citizen, to be revealed and reflected – Kultuur.info
Iggy Lond Malmborg (1987) is an actor and performance maker based in Malmö, Sweden. Though a formation in traditional acting (the Theatre academy of Malmö) his pieces span over a wide range of aesthetics and styles, both solo and collaborative work. Malmborgs main artistic interest is to use the actual situation of the performance event as a model onto which the pieces discourse directly can be applied. Since 2009 he is collaborating together with Johannes Schmit (GER) under the name White on White. The duo runs a performance series, until today including 6 autonomous works. The series aims to analyze hidden methods of inclusion and exclusion art-spaces contain.
His latest works are Boner (2014), 99 Words for Void (2015) and Physics and Phantasma, premiering in March 2017 at Kanuti Gildi Saal in Tallinn.
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